Normal_5703

Kopers waarderen bouwondernemingen met een 7,1. Dit blijkt uit beoordelingen op de vergelijkingsite Bouwprestaties.nl, een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. Het cijfer is het gemiddelde van drie bouwfasen; verkoopfase, bouwfase, oplever- en nazorgfase en een indruk van de algemene organisatie. De oplever- en nazorgfase laat wat punten liggen, maar de bouwfase haalt het gemiddelde weer omhoog.

Kopers waarderen bouwondernemingen met een 7,1. Dit blijkt uit beoordelingen op de vergelijkingsite Bouwprestaties.nl, een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. Het cijfer is het gemiddelde van drie bouwfasen;  verkoopfase, bouwfase, oplever- en nazorgfase en een indruk van de algemene organisatie. De oplever- en nazorgfase laat wat punten liggen, maar de bouwfase haalt het gemiddelde weer omhoog.

Eén jaar online

De vergelijkingssite voor de bouw is in juni één jaar online! Inmiddels hebben ruim 4.500 kopers de enquête ingevuld over de dienstverlening van hun bouwonderneming. Zij gaven een beoordeling aan ruim 200 bouwbedrijven. Dit aantal groeit.

„Bouwondernemingen in Nederland zijn over het algemeen goed in bouwen, maar daar houdt het voor de onderneming niet op,” vertelt Edwin Groot, directeur van Stichting Klantgericht Bouwen. „Ik maak graag de vergelijking met het bezoek aan een restaurant, dan is alleen lekker eten niet voldoende. Klantvriendelijke bediening, persoonlijke advisering en kennis van de producten zijn ook heel belangrijk. De bouwondernemingen kunnen zich verbeteren in hun communicatie niet alleen naar de klanten toe, maar ook binnen hun bedrijf en met onderaannemers en leveranciers. Een goede en snelle afhandeling van een klacht bijvoorbeeld hoeft dan geen negatieve ervaring meer te zijn en kan zelfs omdraaien naar een enthousiaste klant.”