Normal_5395

GRONINGEN (Novum) - Bol.com gaat vanaf dinsdag ook klusmaterialen, dierbenodigdheden en tuinartikelen verkopen. Dat maakte de webwinkel donderdag bekend. Het assortiment wordt uitgebreid met meer dan zestigduizend artikelen. Op die manier wil bol.com concurreren met tuincentra, dierenwinkels en bouwmarkten.

De stap van de webwinkel komt daags na de aankondiging van bouwbedrijf Intergamma dat het in de zomer webshops gaat openen voor bouwmarkten Karwei en Gamma. PostNL wordt de logistieke partner van Intergamma en opent ook afhaalpunten voor pakketten in de filialen van de bouwmarkten.

Volgens bol.com is de online verkoop van dierbenodigdheden, tuinartikelen en klusmaterialen een 'gat in de markt'. De webwinkel vindt dat er sprake is van 'sterk veranderend consumentengedrag', en ziet het daarom als een logische stap om het assortiment uit te breiden.

Voor het nieuwe aanbod gaat de webwinkel samenwerken met verschillende speciaalzaken. Bol.com verwacht binnen enkele maanden honderdduizenden klanten te bedienen met het nieuwe aanbod.

Met het toevoegen van de nieuwe productgroepen wordt bol.com steeds meer een portal voor andere winkels om hun aanbod op te etaleren. Bol.com biedt consumenten ook al de mogelijkheid om hun tweedehands boeken en cd's te verkopen via de website.